Журналістка НВ видала рекомендації щодо коректної лексики для працівників/-ць медіа





Журналістка НВ Олександра Горчинська, спеціалістка з чутливих тем, спільно з МБФ Альянс громадського здоров’я видала публікацію Особливості висвітлення життя ключових груп населення, що містить рекомендації з використання етичної лексики у ЗМІ.

Ознайомитися з публікацією можна за посиланням.

Як зазначає авторка у передмові, останніми роками в інформаційному просторі українських ЗМІ все частіше стали з’являтися історії на чутливі теми: про ЛГБТ+, домашнє насильство, наркозалежність, людей, які живуть з ВІЛ, активістів спільнот і соціальних працівників тощо. Проте деяким українським журналістам і досі бракує знань для підготовки матеріалів та висвітлення соціальних тем, й однією із найсерйозніших прогалин є лексика, наголошує Горчинська.

За словами журналістки, часто ЗМІ навмисно висвітлюють чутливі теми таким чином, аби на заголовки клікнуло якомога більше людей. Водночас зовсім не дбають про морально-етичну складову роботи.

«У цьому виданні зібрано рекомендації для журналістів щодо того, як дотримуватися недискримінаційного підходу в роботі, яку лексику використовувати під час спілкування із представниками ключових груп та як створювати справді якісні, професійні журналістські матеріали на соціальну тематику», — пише Олександра Горчинська.

Журналістка представила рекомендації з коректної лексики, яку варто використовувати під час висвітлення тем ЛГБТ+, людей з інвалідністю, ВІЛ/СНІД, секс-роботи, наркозалежності, а також як уникнути гендерної дискримінації, сексизму та об'єктивації, расизму, ксенофобії та інших проявів нетерпимості.

МБФ Альянс громадського здоров’я також пропонує представникам ЗМІ або тим, хто працює із засобами масової інформації та/чи з ключовими групами, отримати паперові примірники публікації. Для цього необхідно заповнити форму за посиланням.

Джерело