Проекти


НАШІ НАЙУСПІШНІШІ ПРОЕКТИ




ПРОЕКТ «КИЇВСЬКИЙ ДІАЛОГ»
(харківський регіон, 2014-2015)

в рамках проекту «Київський Діалог», метою якого є поширення знань про Україну в ЄС та про європейські процеси і цінності в Україні і сприяти таким чином формуванню позитивного ставлення до Європи і підтримувати подальшу демократизацію країни

1) Відбулася публічна панельна дискусія на тему «Розвиток малого та середнього бізнесу як рушійна сила економічної конкуренції в Україні».

Мета обговорення: положення на ринку, стимули та підтримка для укріплення позицій малого й середнього бізнесу (МСБ) держави після часів Майдану, проведення ефективної реформи МСБ, запровадження європейських стандартів ведення бізнесу, головні та першочергові кроки на шляху реформування української економіки на сьогодні, та їх реалізація, законодавчі реформи, їх зміст та доцільність, підтримка потенційно інновативних малих та середніх підприємств.

Час проведення: 02.10.2014

2) Реалізоване, ініційоване громадськістю Харкова, обговорення «Освіта – Харків - Апгрейд: громадське обговорення концепції розвитку освіти України на період 2015 – 2025 року».

Мета обговорення: конструктивне обговорення «Концепції розвитку освіти України на період 2015-2025 року», спілкування з групою розробників, спільне формулювання можливих доповнень чи змін до Концепції, а також створення дискусійного майданчика для подальшого обміну думками громадськості щодо проблем в сучасній освіті та можливих шляхів їх вирішення, обговорення досвіду освітніх реформ в інших країнах, формування стратегії подальших дій на регіональному та державному рівнях.

Час проведення: 15.12.2014

3) Відбулася подіумна дискусія «Мобілізація 4.0: обов’язки громадянина/громадянки vs права людини?» за участі Ребекки Хармс, очільниці фракції Зелених/Європейського вільного альянсу в Європарламенті, патронеси проекту «Київський діалог», яка висловила своє бачення щодо ситуації на сході України, поспілкувалася з представницями й представниками громадянського суспільства, учасниками АТО, студентством.

Час проведення: 19.02.2015

4) Відбулася експертна дискусія «Експертний аналіз соціально-політичного поля в Харкові та прогнози на період до 2016 року» за партнерської участі «Харківського громадського фонду місцевої демократії».

Мета обговорення: розробка стратегії розвитку громадянського суспільства з метою його максимального залучення до прийняття рішень на місцевому рівні.

Час проведення: 20.03.2015

5) Відбулася подіумна дискусія «Інформаційна війна та інформаційна безпека. Пропаганда і нові медії» за участі міжнародних експертів Патрика Белла (США) та Марчіна Горнікевича (Польща).

У ході дискусії і спікери, й аудиторія дійшли висновків, що в інформаційному просторі України, зокрема східного регіону, має місце інформаційна війна, яка є складовою гібридної війни Російської Федерації проти України. Вона виявляється, на думку експертів, на чотирьох рівнях: етнолінгвістичному, внутрішньо-міжнародному, соціальних медій та масової інформації, релігійно-ідеологічному. До цієї війни також залучені інформаційні простори інших країн.

Час проведення: 19.05.2015

6) Було проведено подіумну дискусію «Що ми можемо зробити безпосередньо зараз? Особистості як агенти змін у сфері освіти» відбулася за партнерської участі EdCamp Ukraine – всеукраїнської ініціативи освітніх реформ «знизу», яка сформувалася за сприяння представництва Київського діалогу у Харкові.

Час проведення: 23.06.2015

7) Відбулася подіумна дискусія «Політика пам’яті: переосмислення подій чи важіль політики?» за участі істориків, громадських активістів, у тому числі представників Харківської топонімічної групи, до кола повноважень якої, зокрема, входить і розробка концепції перейменувань на реалізацію «закону про декомунізацію».

Час проведення: 26.08.2015


ПОСІБНИК 
«У ПОШУКАХ ГЕНДЕРНОГО ВИХОВАННЯ» (російською мовою, 2013)

Книга пропонує в легкій і захопливій формі усім разом – педагогам дитячого садка і школи, батькам, адміністрації – пошукати шляхи та способи реалізації гендерного виховання, щоб створити умови для всебічного розвитку наших дітей, допомогти їм вирости щасливими й успішними.
У книзі докладно описано можливі напрями такої роботи, найчастіше у формі діалогів, розбору реальних ситуацій «з життя», роздумів. Особливістю видання стало те, що його авторський колектив – це люди, які закінчили тренінгові програми нашого Центру і працюють саме у дитсадках і школах, а також в університетах, і які спілкуються з різновіковою аудиторією.
Посібник буде корисний усім, хто працює в дошкільній і шкільній освіті, студентству педагогічних спеціальностей, батькам, бабусям і дідусям, дітям, усім, хто цікавиться гендерною тематикою, проблемами сучасної освіти й виховання.

Партнер проекту:
Представництво Фонду імені Гайнріха Бьолля в Україні.


ПОСІБНИК ДЛЯ ОСВІТЯН «ГЕНДЕРНІ ШКІЛЬНІ ІСТОРІЇ» (2012)

Видання призначена освітянам, які працюють у школі й хотіли б підвищити свою гендерну компетентність, розвинути гендерну чутливість.
Перша частина книги характеризує механізми, за якими шкільна освіта формує відмінності між двома статями, відтворюючи й продукуючи гендерні нерівності в суспільстві.
Друга частина пропонує стратегії, за допомогою яких можна протистояти сексизму в учительській діяльності, формувати гендерну компетентність у школярства.
Також представлена авторська візія дискусійних гендерних тем – відокремленого за статтю навчання, сексуальності й гомофобії у школі тощо.
Посібник також буде цікавий студентству педагогічних вишів, найширшій аудиторії, яка цікавиться проблемами шкільної освіти та гендерними дослідженнями.

Партнер проекту:
Представництво Фонду імені Гайнріха Бьолля в Україні.


ДИСТАНЦІЙНИЙ ГЕНДЕРНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ОНЛАЙН-КУРС ДЛЯ ЖУРНАЛІСТІВ / ЖУРНАЛІСТОК «ГЕНДЕРНИЙ ПОГЛЯД» (2011-2014)

Мета курсу: формувати гендерну компетентність та гендерну чутливість у журналістів / журналісток вітчизняних друкованих і електронних ЗМІ.

Засоби масової інформації сьогодні відіграють у процесах стереотипізації ледь не вирішальну роль. Поруч з сім’єю та системою освіти, медіа залишаються потужним джерелом відтворення гендерної нерівності, нав’язування патріархатної гендерної культури.
Зокрема, триває процес пропаганди усталених жіночих та чоловічих ролей: кар’єра – справа чоловіча, а сім’я, діти, домашнє господарство – жіноча. Навіть так звані «жіночі видання» не сприяють відродженню самосвідомості жінок, адже, в основному, привчають осіб обох статей до того, що жінки мають вести споживацький, соціально пасивний спосіб життя.
Моніторинг ЗМІ, проведений програмою «Гендер у розвитку» засвідчив, що майже 70% усіх друкованих та телевізійних новин присвячені чоловікам та здійснюються чоловіками. І відбувається це не тому, що лише особи чоловічої статі визначають медіа-контент: виявилося, що жінки-редакторки виділяють менше місця для висвітлення жіночих та гендерних питань в своїх ЗМІ, ніж їхні колеги чоловіки.
Очевидно, що людина в журналістиці – незалежно від статі – з більшою вірогідністю відтворюватиме у власній професійній діяльності саме пануючу гендерну систему, адже є невід’ємною частиною культури суспільства. Зважаючи на впливовість журналістської фігури в сучасному соціумі, легко зрозуміти, чому пересічні громадяни «дослухаються» до сексистського, стереотипного медіа-контенту, який досі характеризує українські ЗМІ.
Дистанційний гендерний навчальний онлайн-курс двох рівнів (базового й поглибленого) розроблено фахівцями і фахівчинями Гендерного інформаційно-аналітичного центру «КРОНА» у 2011 році.
Курс розроблений згідно з сучасними вимогами до організації дистанційної освіти нового покоління:
- використовується вільно поширювана популярна міжнародна платформа підтримки дистанційної освіти «Moodle»;
- залучені до реалізації проекту лише досвідчені, висококваліфіковані фахівчині й фахівці;
- створюється сучасний, якісний навчальний матеріал, що базується на останніх міжнародних і вітчизняних наукових здобутках в гендерній проблематиці;
- текстовий контент максимально унаочнюється – використовується багато аудіо- та відеоматеріалів, фотографій, малюнків, а також додаткових інформаційних файлів, що розширюють і доповнюють базовий навчальний матеріал;
- застосовуються технології Skype – для проведення онлайн-конференцій, щоб забезпечити всім вільне спілкування з тьюторською командою та між собою під час обговорення навчального матеріалу.

Базовий курс «Гендерний погляд: Інтернет» тривалістю 5 тижнів передбачає здобуття найбільш загальних знань про гендер та його роль у структуруванні суспільства, а також формування певних базових компетенцій і навичок, у тому числі професійних.
Завдання базового курсу:
- познайомити журналістів / журналісток із концепцією гендеру як соціального конструкту, виявити його вплив на утвердження нерівності жінок та чоловіків у суспільстві;
- представити найбільш поширені гендерні стереотипи та показати їхній конструктивістський характер;
- схарактеризувати процес творення гендеру шляхом дослідження процесу диференціальної соціалізації у дитинстві, зокрема, через аналіз «прихованої дії» таких агентів соціалізації, як сім’я, освіта, однолітки (друзі, приятелі);
- проаналізувати ЗМІ, журналістську діяльність, рекламу як джерела формування гендеру, продукування сексизму;
- сформувати у журналістів / журналісток компетенції, навички роботи з сучасними засобами комунікації та інтернет-технологіями.

Поглиблений курс «Гендерний погляд: Занурення» тривалістю 6 тижнів передбачає поглиблення гендерної компетентності фахівців та фахівчинь українських друкованих і електронних медіа з використанням сучасних інтернет-технологій з метою підготовки і публікації медіа-матеріалів для актуалізації гендерної проблематики.
На відміну від попереднього базового, цей курс надаватиме більш спеціалізовані знання з певних тематик, що входять до гендерної проблематики. Окрім теоретичної підготовки, поглибленню знань має сприяти ініціювання тьюторською командою дискусійних питань в межах внутрішнього форуму, який створено на сайті курсу. Участь у форумі є добровільною, бо форум розглядається суто як додатковий майданчик, на якому учасниці й учасники навчання матимуть змогу подискутувати стосовно тем курсу. Тьюторська команда курсу лише слідкує за дискусіями та вносить свої ремарки, якщо виникають явні перекручення фактів чи понять. Саме під час дебатів студенти і студентки програми матють змогу не тільки отримати додаткові знання, але й навчитися аргументовано доносити власну позицію через неконфліктну комунікацію. Кінцевим результатом навчання на курсі є медіа-матеріали, підготовлені з урахуванням журналістських стандартів та гендерночутливої мови. На цьому курсі, на відміну від базового, діяльність тьюторської команди з викладацької ролі зміщується в експертну площину – для супроводу кожного і кожної, хто навчається і потребує консультацій та фахових порад.

Партнер проекту:
Представництво Фонду імені Гайнріха Бьолля в Україні.


ГЕНДЕРНА ШКОЛА ДЛЯ ОСВІТЯН (трирівнева, 2010-2013)

Мета проекту: деконструювати гендерні стереотипи, формувати гендерну компетентність та підвищувати гендерну чутливість освітян, які працюють у дошкільній та шкільній освіті.
Цільова аудиторія: виховательки дитсадків, учителі / учительки, заступники / заступниці директорів / директорок, педагоги-організатори, психологи / психологині шкіл міста Харкова та Харківської області.

Освіта є одним з найпотужніших джерел формування гендеру, творення гендерної нерівності у суспільстві. Реалізації цих функцій сприяє вже сама природа освіти, яка значною мірою продукує щоденне відтворення тих самих соціальних практик, через що освіта по праву вважається однією з найбільш консервативних соціальних сфер, досить «закритою» для будь-яких інновацій. Водночас, саме шкільна освіта, поруч із сім’єю, є головним ретранслятором усталеної гендерної культури.
Школа є вирішальним джерелом формування особистості, кристалізуючи її тяжіння до певних здібностей, нахилів, захоплень, суттєво впливаючи на життєвий, зокрема, професійний вибір. І основу цього формуючого впливу складають саме гендерні стереотипи, причому їхня ретрансляція відбувається настільки приховано, що навіть самі «транслятори» (тобто ті, хто активно задіяні у процесі трансляції) зазвичай цього не усвідомлюють.
Саме тому цілеспрямована робота з головними «ретрансляторами» гендеру в школі (тобто, різними категоріями освітян) надто важлива, адже є поштовхом до деконструкції гендерних стереотипів, корінних змін щоденних освітянських практик у бік їхньої демократизації, розвитку гендерної компетентності тих, хто працюють у школі, формування у них гендерночутливого викладацького стилю.

Програма Школи для освітян має три рівні: перший – базовий, другий – поглиблений, третій – підготовка тренерок для подальшої роботи.
Гендерна школа першого рівня є поштовхом до деконструкції гендерних стереотипів освітян, які працюють у дитсадках і школі, корінних змін їхніх щоденних професійних практик у бік демократизації, розвитку гендерної компетентності, формування гендерночутливого викладацького стилю.
Школа другого рівня передбачає поглиблення гендерних знань і подальший розвиток стилю викладання, проте передусім вона спрямована на обмін з боку випускників / випускниць шкіл першого рівня позитивним і ефективним досвідом упровадження гендерних інновацій у роботу школи (професійну педагогічну діяльність) задля формування стійких інноваційних практик у шкільній освіті.
Школа третього рівня – тренінг для тренерок, передбачає крім іншого поглиблення знань із гендерної теорії та подальший розвиток гендерночутливого стилю педагогічної роботи. Передусім, тренінг для тренерок має підготувати учасниць до самостійної діяльності як тренерок з гендерної тематики в освіті, що будуть здатні до планування, композиціонування та проведення тренінгово-освітніх заходів різної глибини і тривалості для своїх колежанок і колег, учнівства, студентства. Тим самим буде створено гурт тренерок з гендерної проблематики всередині освітянської спільноти, які діятимуть самостійно заради формування стійких інноваційних підходів і практик та інституційних змін в освіті. 

Програма Школи складається з тренінгів, групових обговорень, вправ, спільних переглядів фільмів та інших практичних заходів, спрямованих на розвиток уявлень про гендерну рівність, гендерну компетентність, деконструкцію наявних гендерних стереотипів, інтенсивне формування навичок гендерночутливого викладання.

Учасницям тренінгової школи, зокрема, надана можливість спробувати себе у ролі тренерок: підготували тематичні модулі й виступити з ними під час тренінгу, «програти» їх в умовах, де спочатку аудиторія може «підіграти» їм (підкидаючи «незручні» проблемні запитання, створюючи конфліктні ситуації тощо), а потім здійснити максимально детальний аналіз проведеної роботи.
Випускниці проходять практику, яка здійснюється під керівництвом тренерської команди «КРОНИ»  у співпраці з Гендерним центром ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Зміст пілотних міні-тренінгів зі студентством та викладацтво відповідає скороченій програмі школи «Гендерні канікули» першого рівня. 

Відбір кандидатів / кандидаток до участі у Школі є конкурсним. Основним критерієм конкурсного відбору є коротке есе, яке є частиною анкети. Додатковими критеріями – інформація, наведена в інших пунктах анкети. При відборі кандидатур перевага надається тим претендентам / претенденткам, які особисто зацікавлені у власному професійному зростанні та демонструють бажання брати участь у роботі Школи.

Партнери проекту:
Гендерний центр Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди,
Представництво Фонду імені Гайнріха Бьолля в Україні.


СТВОРЕННЯ ТА ВИПУСК ГЕНДЕРНОГО ІНФОРМАЦІЙНО-ПРОСВІТНИЦЬКОГО ВИДАННЯ «Я» (2003 та продовжує виходити)

Гендерне інформаційно-просвітницький журнал «Я» видається для поширення ідей рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, демократизації суспільства, підтримки європейської інтеграції України.

«Я» – єдиний в Україні періодичний гендерний журнал, який розповсюджується безкоштовно всією Україною серед громадських організацій України та культурно-освітніх закладів, передається в органи державного управління та місцевого самоврядування України.

Видання «Я» засноване в 2003 р., виходить до сих пір і має неабиякий успіх.
Наклад журналу у різні часи був неоднаковим: від 500 до 2000 примірників.

Редакційна колегія журналу «Я» запрошує до співпраці експерток і експертів з гендерних питань в освіті, соціології, журналістиці, представництво громадських організацій, державних служб та всіх активних і небайдужих – до обговорення на шпальтах «Я» гендерних проблем.

Редакційна колегія «Я» має можливість надіслати випуски журналу «Я» в межах України за умови сплати поштових витрат.

Усі номери журналу доступні в електронному варіанті на порталі ГІАЦ «КРОНА» www.krona.org.ua

Партнери проекту:
2003 – 2006 рр. – Управління праці і соціального захисту населення Департаменту захисту здоров’я Харківської міської ради,
Фонд імені Гайнріха Бьолля (Німеччина),
Представництво Фонду імені Гайнріха Бьолля в Польщі.

2007 р. - Харківська міська рада,
Представництво Фонду імені Гайнріха Бьолля в Польщі,
Посольство США в Україні, Центр інформації та документації НАТО.

2008 – 2009 рр. – Харківська обласна державна адміністрація, відділ сімї, молоді та спорту,
Представництво Фонду імені Гайнріха Бьолля в Польщі,
Представництво Фонду Фрідріха Еберта в Україні.

2010 – 2013 рр. – Представництво Фонду імені Гайнріха Бьолля в Україні.


«ГЕНДЕРНА РІВНІСТЬ – КРОК ДО ДЕМОКРАТИЧНОЇ ПРАВОВОЇ ДЕРЖАВИ» (2007)

Термін проведення: 2007 рік.

Мета проекту: сприяти розвитку ґендерної політики в Харківській області шляхом підготовки спеціалісток і спеціалістів державних служб, які відповідають за виконання та безпосередньо задіяні у реалізації обласної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у Харківській області на період до 2010 року.

У рамках проекту проведено одноденний науково-просвітницький семінар «Упровадження гендерних підходів у діяльність органів виконавчої влади» для представництва держслужб Харкова та області кількістю 30 осіб.

Семінар складався з 2-х частин:

- теоретичний семінар, присвячений ключовим питанням гендерної теорії (гендер, дискримінація за ознакою статі, проблема гендерної нерівності та шляхи її подолання);
- юридичний семінар, присвячений роз’ясненню та обговоренню Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» та практичним рекомендаціям з його впровадження.
Усі, хто брали учать у семінарі, отримали методичний посібник з гендерних питань для держслужбовця, який розроблено в рамках проекту спеціалістками ХЖО «КРОНА» у партнерстві з Управлінням у справах сім’ї та молоді Харківської обласної державної адміністрації та періодичне інформаційно-просвітницьке видання «Я».

Партнер проекту:
ПРООН (Програма розвитку Організації об’єднаних націй в Україні).


«ВІД ЖІНОЧОГО АКТИВІЗМУ ДО ГЕНДЕРНОЇ ДЕМОКРАТІЇ В УКРАЇНІ» (2006-2007)

Мета програми: здійснити інформаційно-просвітницьку підтримку жіночого активізму в різних регіонах України, що полягає у спрямуванні жінок – лідерок громадського руху до активізації їх діяльності в напрямку гендерних перетворень.

Термін проведення: січень 2006 року – грудень 2007 року.

Проект реалізовано у 8-ми містах різних регіонів України:
Брянка Луганської обл. – схід України; Вінниця – центр, Івано-Франківськ – захід, Сімферополь – південь, Донецьк – схід, Хмельницький – Центр-Захід, Чернівці – південний захід, Севастополь – південь.

У рамках проекту відбулися:

1) Інформаційно-просвітницький тур «Український шлях до гендерної рівності».
У дводенний термін в кожному з 8-ми міст проведені такі заходи:
- теоретичний семінар, присвячений ключовим питанням гендерної теорії (гендер, дискримінація за ознакою статі, проблема гендерної нерівності та шляхи її подолання) з демонстрацією документального фільму з гендерної тематики: «Жіночий профіль сучасності», створеного ХЖО «КРОНА»;
- юридичний семінар, присвячений роз’ясненню та обговоренню Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків». Учасницям і учасникам програми видано методичний посібник «Законодавче забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків: міжнародний досвід та національні особливості», розроблений спеціалістками ХЖО «КРОНА»;
- громадська дискусія «Український шлях до гендерної рівності» за методикою громадського форуму «Виважений діалог».

2) Один раз на два місяці була забезпечена інформаційна підтримка неформальної національної мережі громадських організацій «Рівна участь жінок та чоловіків у процесах прийняття рішень» в усіх регіонах України через випуск і розповсюдження інформаційно-просвітницького видання «Я» накладом 1000 примірників кожного числа.

3) Розроблено, надруковано та розповсюджено 2 збірники матеріалів за результатами інформаційно-просвітницького туру «Український шлях до гендерної рівності» в мережі громадських організацій України.

4) У Харкові проведено круглий стіл «Гендерні перетворення в Україні: жіночий політичний погляд» як заключний захід інформаційно-просвітницького туру «Український шлях до гендерної рівності» з презентацією результатів проекту, збірника матеріалів туру та останнього випуску інформаційно-просвітницького видання «Я», «Кращі практики громадських організацій національної мережі» для представників влади, НГО, бізнесу, освіти та ЗМІ.
Виконання проекту «Від жіночого активізму до гендерної демократії в Україні» сприяв розвитку жіночого активізму в різних регіонах України, залученню жінок до громадської роботи і політики, активізації діяльності жінок – лідерок громадського руху та налагодженню їх взаємодії і підтримки, поширенню через ЗМІ громадської думки про роль жінок у процесах прийняття рішень і участі в державному управлінні, забезпеченню рівних прав та можливостей.
Проект сприяв консолідації лідерських зусиль неформальної національної мережі з 18-ти громадських організацій у напрямку гендерних перетворень в Україні.

Партнери проекту:
1) Фонд сприяння демократії Посольства США в Україні,
Відділ преси, освіти та культури Посольства США в Україні;
2) Фонд Гайнріха Бьолля, Представництво в Польщі;
3) Харківська облдержадміністрація, відділ сімї, молоді та спорту.


АКЦІЯ «СТОП СЕКСИЗМ!» (2007)

2-6 березня (напередодні свята 8 Березня) 2007 року в чотирьох ВНЗ Харкова (Харківській державній академії дизайну та мистецтв, Національному фармацевтичному університеті України, Харківському національному технічному університеті сільського господарства ім. П. Василенка, Харківському національному технічному університеті ХПІ) ми провели акцію «СТОП СЕКСИЗМ!» 

Учасниці й учасники акції мали можливість побачити велику виставку рекламних плакатів, що були сфотографовані в різних куточках Харкова та України й демонстрували різні типи сексистського, дискримінаційного відношення до людей певної статі та розлогу медіа-презентацію (близько 200 слайдів!). Майже дві години учасники могли роздивлятися виставку й спілкуватися з її організаторками, а потім ще годину тривала презентація й дискусія.

Під час презентації відбувалася дискусія, можна було ставити запитання та отримували відповіді на них від співробітниць організації «КРОНА». Також усі отримали інформаційні кольорові флаєри із фотозображеннями реклами та поясненням її сексистського змісту, листівки з розповіддю про різновиди сексизму в реклам, листівки-розповіді про справжній зміст та історію святкування дня 8 Березня, останнє число журналу «Я».
В акції взяли участь понад 600 осіб. Нами було надано близько десятка інтерв’ю кореспондентам різних ЗМІ. Репортаж про акцію пройшов по Харківському обласному телебаченню в програмі «Соціальний огляд».
Під час проведення акції ми зверталися до студентства та викладач(ок)ів з питаннями «Що Ви про це думаєте?», «Як себе почуваєте?», «Чи треба і чи можна щось змінювати?», «Що Ви з цим будете робити?».
На ці питання були отримані такі відповіді:

Це просто жах! Дівчата не цінують своє тіло…Виставляють його на огляд…
Реклама повинна бути рекламою, а не демонстрацією жіночого тіла…
Декілька перебільшено, але нормально…
Жах, і це дійсно набридло…
Засоби масової інформації не викликають поваги…
Ця реклама мене вбиває…
Я буду розповідати своїм знайомим про дискримінацію, що існує в рекламі.
У деяких випадках – це занадто. Незрозуміло, що рекламується – жіноче тіло чи товар…
Це експлуатація жіночого тіла й аморальність…
Я буду намагатися донести до своїх студенток думку, що треба вчитися, бути цікавою людиною. Бо якщо вони цього не робитимуть, то після тридцяти просто можуть залишитися за бортом…
Я згодна, що в рекламі надто багато оголеного жіночого тіла. Я чула, в Європі з цим давно борються…
Я категорично проти такої реклами…

Акція такого масштабу була вперше проведена саме ГІАЦ «КРОНА». Ідея проведення акції належить гендерній експертці Оксані Кісь, яка люб’язно поділилася з нами своєю ідеєю та деякими матеріалами.
Далі хвиля акцій прокотилася багатьма містами України, до нас зверталися активістки й активісти, ми ділилися досвідом проведення акції і матеріалами для її проведення.

Проведення акції «Стоп сексизм!» дає можливість наочно побачити прояви дискримінації за ознакою статі на прикладі зовнішньої реклами. Це один з важливих просвітницьких заходів, який охоплює велику кількість людей, достатньо швидко дає змогу розібратися в таких поняттях, як гендерні стереотипи, сексизм (дискримінація за ознакою статі), дає пояснення, що між рівними правами та рівними можливостями не можна ставити знак рівняння.
Проведення подібних заходів (особливо із залученням молоді) поступово впливає на свідоме формування суспільної моралі та суспільства рівних прав та можливостей.
Зрештою, українські рекламодавці – теж люди, у них теж є діти, і якщо їм доступно пояснити довгострокові наслідки сексистської реклами в стилі «баба+товар», вони теж здатні змінити свої установки.

Партнери проекту:
Управління у справах сім’ї, молоді та спорту Київської райради,
Управління у справах сім’ї та молоді Харківської обласної державної адміністрації,
Фонд імені Гайнріха Бьолля (Німеччина, представництво у Польщі).


«ЖІНОЧІ ОСВІТНІ ЦЕНТРИ В УКРАЇНІ»
(2000-2006)

в рамках міжнародної програми «Україна в Європі»

1) Реалізована освітня програма для жінок України «Наснаження сили».
Мета програми: розвиток особистості, набуття комунікативних навичок, активізація жінок для створення та розвитку громадських ініціатив, поширення ідеї самодопомоги.

Час проведення: травень 2000 року – грудень 2003 року.
Місце проведення: 2 курси в Харкові та 1 – у Львові.

1) У рамках жіночого проекту «Наснаження сили» в Харкові та Львові проведена довгострокова дворівнева тренінгова програма:
- 1-й рівень: для жінок , які усвідомили необхідність участі у зміні свого життя і в процесах демократичних перетворень суспільства в Україні . Курс складався з восьми взаємопов’язаних блоків, кожен з яких був тренінгом на певну тему. Через всі блоки курсу проходила ідея про те, що сили суспільства повинні бути спрямовані на зміну становища жінок, на викорінення дискримінації в усіх напрямках;
- 2-й рівень: для жінок-активісток, які закінчили 1-й рівень і вирішили далі поширювати ідеї самодопомоги (мультиплікацією).

У рамках цієї програми для ініціативних груп жінок, які закінчили навчання, з метою підготовки мультиплікаторок були проведені літні школи «Сходи» (Харків ) і «Тренерська компетентність і відповідальність» (Львів) та видані методичні посібники з соціального менеджменту для жінок.

Як заключний захід освітньої програми – проведено круглий стіл: «Роль неформальної освіти у розвитку жіночих ініціатив в Україні. Схід – Захід –Південь».

2) Реалізована освітня програма для жінок України «Жінки створюють майбутнє».
Мета програми: залучення активних жінок до освітніх процесів, формування жіночого політичного погляду в Україні, посилення політичного впливу жіночих організацій на гендерну політику в регіонах України.

Час проведення: січень 2004 року – грудень 2005 року.
Місце проведення: Харків, Донецьк, Луганськ.

Програма «Жінки створюють майбутнє» проведена для активних жінок, які працюють в громадських організаціях Харкова, Донецька та Луганська.

У рамках проекту проведена тренінгова програма, семінар «Гендер, фемінізм, жіночі дослідження. Теорія і практика», літня школа для випускниць програми та круглий стіл «Вплив жіночих ініціатив на суспільно-політичний розвиток України». Літня школа проводилася з використанням методики «Зважений діалог».
У Харкові в процесі проведення програми були створені групи самодопомоги за такими напрямками:
- жінки та гендерна освіта;
- жінки, які цікавляться політикою;
- жінки та відродження українських національних традицій;
- жінки і діти – «Підлітковий клуб».
Після закінчення курсу ці групи існували тривалий час, жінки підтримували одна одну, у них з’явилося бажання брати участь у суспільному житті, передвиборній кампанії, передавати отриманий досвід іншим жінкам (ефект мультиплікації).

Проведення програми «Жінки створюють майбутнє» викликало резонанс у суспільстві. Громадські дискусії з’явилися передумовою для посилення можливостей впливу жінок на соціальну політику в регіонах та підвищення жіночої суспільно-політичної активності.

3) Проведено Всеукраїнські літні школи: «Жіночий активізм: стратегії впливу» (2006р.) та «Жінки –– лідерки громадських організацій у сприянні розвитку демократичного суспільства в Україні» (2005 р.) з використання інноваційної технології «Відкритий простір» (Open space) та інтерактивних дискусій «Виважений діалог».

Партнер проекту: Фонд імені Гайнріха Бьолля (Німеччина).