Гендерний освітній експеримент & гендерна антидискримінаційна експертиза підручників

Шляхи змін не прості. Команда ГІАЦ “КРОНА” про це  знає не з чуток. Кожен новий проект - божевільніший за попередній. Кожного разу спочатку ціль видається нереальною. Та коли такі дрібниці зупиняли команду цієї громадської організації?!

Гендерний освітній експеримент - один із таких “шалених  проектів” - має на меті зробити освітнє середовище гендерночутливим. Хіба можливо зробити таким місце передачі традицій із покоління у покоління? Вияляється - можливо. Ймовірно, лише на цих вихідних експерти та експертки упевнилися у здійсненності задуманого, бо побачили реальні результати дворічної роботи в рамках експерименту з учительством.

Тренінг був присвячений гендерній та антидискримінаційній експертизі підручників. Проект стартував цього року завдяки зусиллям ГІАЦ “КРОНА”, ЕдКемп Україна та Міністерства освіти. Уперше в Україні здійснювалася експертиза підручників ще до того, як вони будуть надруковані і потраплять  до шкіл. От тренерська команда у складі Ольги Андрусик, Олега Марущенка, Олени Малахової  (експерт/-ки та тренер/-ки ГІАЦ “КРОНА”) і Тетяни Дрожжиної (проректорки  із  навчальної  робити КВЗН “ХАНО”) вирішили зробити спробу об’єднати два проекти. Із восьми шкіл освітнього експерименту запросили активних та зацікавлених учительок та учителів на тренінг:

- Те, що  ми привносимо цим тренінгом, - це залучення до експертизи не просто  гендерних  експертів та експерток,  а учительства - людей, які практично працюють із певними підручниками. Це поєднання предметної й антидискримінаційної компетентності надаватиме якісну та глибоку експертизу підручників. - Олена Малахова

На тренінгу учителів/-ок експерименту вчать писати експертний висновок, працювати з матеріалами підручника, стежити за дискримінаційними практиками у текстах.



Ця зустріч стала таким собі одкровенням для всіх. Було  помітно,  наскільки занурилися учасники/-ці тренінгу у цю тематику, наскільки підвищився  рівень їхньої гендерної компетентності протягом двох років. Тішила й непідробна зацікавленість у всьому, що відбувається. Педагогині зізнавалися, що півроку тому вони дійсно не розуміли, що від них  вимагається і навіщо ті зміни. Говорили й про те, у який ступор  їх  приводили деякі “інновації експерименту”. Але зараз пазли мозаїки зійшлися докупи, створивши яскраву картинку гуманного до  особистості світу. Тепер уже не експертки й експерти ведуть учительство у цей світ: тепер два не поєднувані, на перший погляд, світи об’єдналися задля цієї світлої мети. І так ще одна шалена ідея втілюється в життя.

Власна кореспондентка ГІАЦ “КРОНА” АЛІНА КУРЛОВИЧ

Більше фотографій на нашій сторінці у Facebook