Цінності фемінізму в графічному дизайні




Як сьогодні варто доносити цінності фемінізму за допомогою візуальних образів - на це питання шукали відповідь учасники і учасниці дискусії про репрезентацію цінностей фемінізму в графічному дизайні.

Організаторки заходу ГО “Сучасна жінка” зазначають, що деякі жіночі організації, які борються проти патріархальної культури, і досі використовують стереотипні образи у власних логотипах, шрифтах та плакатах. Найпопулярнішими атрибутами на сьогодні і досі залишається рожевий колір, підбори, бантики та квіти.



- Ми пишемо статті або проводимо заходи, і часто виникає питання, яким кольором шрифтом і символами ми хочемо розповісти про себе. А потім зрозуміли, що немає єдиної думки щодо цього питання, тому вирішили провести відкриту дискусію з цього приводу, щоб обговорити, що нам подобається, а що ні, - розповідає членкиня ГО “Сучасна жінка” Дар’я Нагаївська.

Із учасниками та учасницями дискусії своїми дослідженнями поділилася дизайнерка Organic Graphic Design Поліна Макарова. Вона зробила добірку різноманітних логотипів феміністичних організацій та проаналізувала типові тенденції, за допомогою яких візуальних образів про себе говорять жінки.

- Я виділила певні візуальні коди, які відображають фенімістичні цінності. Наприклад, це усталені феміністичні символи, знаки і їхні варіації: транснаціональна та трансрасова тема, інклюзія, пропорції фемінності і маскулінності, абстрактні геометричні фігури і жіноча фізіологія, - розповідає дизайнерка Organic Graphic Design Поліна Макарова.

Найрозповсюдженішими кольорами у цій добірці були все ж таки рожевий та червоний, часто бачили різноманітні зображення сфери та плавних ліній. Учасниці і учасники дискусії дійшли висновку, що для фемінізму найкраще підходять використання круглого елементу, фіолетового кольору та символу боротьби жінок за рівні права - піднятої руки з кулаком.















Аліна Курлович, власна кореспондентка ГІАЦ “КРОНА”