Допоміжні ресурси

Колекція з більш, ніж 50 наукових та інших ресурсів

Колекція з більш, ніж 50 наукових та інших ресурсів

За результатами проведеної влітку 2021-го року розвідки експертного кола ГІАЦ «КРОНА», ми зібрали колекцію з більш, ніж 50 наукових та інших ресурсів (книжок, статей, звітів, веб-сторінок – усе переважно англійською мовою), що відображають накопичений впродовж останніх десятиліть провідний світовий досвід експертизи освітнього контенту (передусім, підручників) на предмет виявлення стереотипів і дискримінації за різними ознаками.
Родзинками колекції стали ресурси, присвячені опису методології такого роду експертиз, інтерсекційності, пошуку шляхів створення інклюзивного освітнього контенту.
Колекція буде корисною усім, хто цікавиться недискримінаційним підходом в освіті, антидискримінаційною експертизою освітнього контенту, а також створенням контенту, чутливого до дискримінації.


Завантажити
Gender bias in textbooks

Gender bias in textbooks

У книзі представлені дані гендерного аналізу контенту підручників з різних країн: Сирія, Індія, Румунія, США, Китай, країни Латинської Америки, Швеція та інші країни Північної Європи. [КНИГА, АНГЛІЙСЬКОЮ]


Завантажити
Promoting gender equality through textbooks: a methodological guide

Promoting gender equality through textbooks: a methodological guide

Книга ґрунтується на науковій роботі багатьох дослідницьких центрів щодо гендерної репрезентації у підручниках. Книга також спирається на результати семінарів на цю тему, організованих ЮНЕСКО в Камеруні, Того і Демократичній Республіці Конго. [КНИГА, АНГЛІЙСЬКОЮ]


Завантажити
Making textbook content inclusive: a focus on religion, gender, and culture

Making textbook content inclusive: a focus on religion, gender, and culture

Цей короткий гайд, виданий за підтримки ЮНЕСКО, присвячений методології створення навчальних матеріалів і має на меті позбутися стереотипів. Стане у пригоді авторським колективам, дизайнерам і дизайнеркам, вчительству, видавництвам. [БРОШУРА, АНГЛІЙСЬКОЮ]


Завантажити
Кыргызстан. Методология проведения АНЕП и гендерной экспертизы учебно-методических комплексов

Кыргызстан. Методология проведения АНЕП и гендерной экспертизы учебно-методических комплексов

У брошурі представлено методологію антидискримінаційної та гендерної експертизи навчально-методичних комплексів, розроблених для середньої школи. У методології представлено два списки індикаторів: оцінки змісту та оцінки візуального супроводу. [БРОШУРА, РОСІЙСЬКОЮ]


Завантажити
Кыргызстан. Гендерное равенство и недискриминация в школьном образовании

Кыргызстан. Гендерное равенство и недискриминация в школьном образовании

Книга містить загальні вимоги щодо змісту навчальних матеріалів для проходження гендерної та недискримінаційної експертизи. Рекомендації для оцінки навчальних матеріалів щодо їх чутливості до питань гендерної рівності, недискримінації та соціальної інклюзії. Інструментарій для розробки (експертизи) навчальних матеріалів та рекомендації дизайнерам/-кам. [КНИГА, РОСІЙСЬКОЮ]


Завантажити
Gender bias is rife in textbooks

Gender bias is rife in textbooks

Стаття містить коротку статистичну інформацію щодо гендерної представленості на основі підручників з Китаю, Індії, Камеруну, Кот-д’Івуару та інших країн. Стаття також містить покликання на відповідні дослідження в Ірані, Пакистані, Австралії. [СТАТТЯ, АНГЛІЙСЬКОЮ]


Завантажити
Gender Stereotypes and Education: A Multi-Country Content Analysis Study of Secondary School Textbooks

Gender Stereotypes and Education: A Multi-Country Content Analysis Study of Secondary School Textbooks

Це ґрунтовне і багатостороннє порівняльне дослідження підручників з Малайзії, Індонезії, Пакистану і Бангладешу, спрямоване на виявлення гендерних стереотипів. Свої висновки авторський колектив підтверджує кількісними даними за різними показниками й додає докладні коментарі щодо проведених підрахунків. [НАУКОВА СТАТТЯ, АНГЛІЙСЬКОЮ]


Завантажити
Guidelines for textbook review and analysis from a gender perspective

Guidelines for textbook review and analysis from a gender perspective

Брошура створена в результаті експертизи підручників для початкової школи, проведеної у В’єтнамі в 2009 році. Докладно описана методологія гендерної експертизи, що спирається як на кількісні, так і на якісні показники. [БРОШУРА, АНГЛІЙСЬКОЮ]


Завантажити
Women and Girls in Hebrew High School Textbooks

Women and Girls in Hebrew High School Textbooks

Стаття присвячена вивченню гендерної рівності та розповсюдженості гендерних стереотипів у підручниках єврейської молодшої середньої школи, особливо для 7-го класу. Містить методологію здійснення експертизи, яка базується на якісній моделі. [СТАТТЯ, АНГЛІЙСЬКОЮ]


Завантажити