Необходимо уменьшать проявления дискриминации в украинском обществе - считают харьковские активистки



В преддверии нового учебного года Misto.KH.UA решили поговорить на темы развития образования в Украине и Харькове, в частности. Экспертками выступили харьковские активистки женского движения. Misto.KH.UA обратились к депутату Харьковского городского совета Марии Мезенцевой, с просьбой высказаться на эту тему.

«В той час як в Харківському національному економічному університеті ім. С. Кузнеця вже реалізується проект «Планування гендерної рівності в наукових дослідженнях у галузі комп’ютерних наук та інформаційних технологій», а на факультеті соціології Київського національного університету імені Т. Г. Шевченка з вересня запрацює магістерська освітня програма «Гендерні студії», під час якої готуватимуть дослідників гендерної проблематики у сучасному суспільстві, в школах небагато зрушень стосовно покращення обізнаності у сфері гендеру. Але на мій погляд, формування гендерної культури треба починати з раннього дитинства.

Так, як наприклад, у країнах Західної Європи, гендерний підхід починається з дошкільної освіти. Він розглядається як механізм досягнення гендерної рівності та утвердження рівних можливостей для самореалізації кожної особистості. Він передбачає: відсутність орієнтації на «особливе призначення» хлопчика чи дівчини (заробляти гроші або куховарити), заохочує до видів діяльності, що відповідають інтересам особистості. Це дає нам можливість відмовитись від обмежувального підходу до виховання дитини залежно від її статі, від статєво відповідних традиційних очікувань на користь особистісного розвитку. А в подальшому (як логічне продовження гендерної освіти) запровадження уроків, орієнтованих на формування гендерної культури, (на постійній основі або факультативів), така політика матиме поступовий характер формування культури поваги у суспільстві, бо основний процес вторинної соціалізації буде обумовлений формуванням культури рівності, саме у школі, де конструювання поваги та прийняття «іншого» буде закладено у дитині з позиції поваги до людини в цілому.

Важливість такого освітнього процесу пояснює подальше сприйняття світу та розуміння того, що всі мають абсолютно рівні права, які гарантується Конституцією, а також повинні мати рівні можливості. Це повинно мотивувати дітей в досягненні їх цілей та побудові тих кар'єр, до яких вони прагнутимуть. Також це би зменшило дискримінаційну складову, а також часті прояви сексизму, з якими діти можуть стикнулися в дорослому житті. Наприклад, для таких цілей можна використати підручники які видавались за підтримки фонду «Відродження» та United Nations Development Programme (UNDP), та багатьох інших, які видаються завдяки підтримки різних фондів, та які підтримують реалізацію гендерної політики в Україні», - рассказала нам Мария Мезенцева.

Справка Misto.KH.UA.

Мария Мезенцева в 2015 году избрана депутатом Харьковского городского совета 7 созыва. Член постоянной комиссии по вопросам международного сотрудничества, инвестиций, спортивных и имиджевых проектов. Беспартийная. В Харьковском городском совете входит во фракцию политической партии «Об'єднання Самопоміч».

Автор: Александр Кузьменко

Источник